"Το μεγαλύτερο λάθος που μπορείς να κάνεις στη ζωή σου, είναι να φοβάσαι συνεχώς ότι θα κάνεις λάθος." Elbert Hubbard, Αμερικανός συγγραφέας.
Πόσες φορές στην προσπάθεια μας να μάθουμε κάτι καινούριο, δεν έχουμε κάνει λάθος; Τα λάθη, όχι μόνο δεν είναι αναπόφευκτα, αντιθέτως είναι ιδιαίτερα βοηθητικά, γιατί μας δείχνουν πού πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας, ώστε να τα διορθώσουμε. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για τους μαθητές, δεδομένου ότι πολύ συχνά έρχονται αντιμέτωποι με νέα μαθησιακά δεδομένα.
Και όμως, τις περισσότερες φορές οι μαθητές δεν αντιλαμβάνονται τα λάθη σαν ένα πολύτιμο εργαλείο που θα τα οδηγήσει στη μάθηση, αλλά σαν κάτι που προκαλεί ντροπή. Αυτό συμβαίνει, γιατί δεν μπορούν να σκεφτούν το λάθος λογικά, αλλά το σκέφτονται συναισθηματικά. Η αίσθηση της ντροπής είναι συναίσθημα που προκαλεί τη λογική αντίδραση της αποφυγής σε ότι την προκαλεί. Συμπερασματικά λοιπόν, θα αποφύγουν να σηκώσουν το χέρι τους μέσα στην τάξη μήπως και γελοιοποιηθούν, θα αποφύγουν να διορθώσουν το λάθος μήπως και δεν τα καταφέρουν, θα κρύψουν το τετράδιο και το τεστ μήπως και αντιμετωπίσουν την επικριτική στάση των γονέων.
Τι μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί;
Κάποτε ο εκπαιδευτικός επιβαλλόταν με το κύρος και την αυθεντία του. Ότι έλεγε ήταν αναμφισβήτητο. Στην εποχή μας όμως, οι αυθεντίες έχουν πλέον εκλείψει. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να πείσει τους μαθητές και τους γονείς με την συμπεριφορά του, αλλά και με ολόκληρη την πνευματική και παιδαγωγική του πανοπλία. Πρέπει να βρίσκεται κοντά στους μαθητές του, γιατί επηρεάζει καθοριστικά την εξελικτική μαθησιακή τους σταδιοδρομία. Μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι κάθε μαθητής θα είχε τη δυνατότητα και την προοπτική να γίνει άριστος, αρκεί να το πίστευε ο δάσκαλος του. Ως εκ τούτου, κάθε εκπαιδευτικός:
-Πρώτα απ΄όλα, θα πρέπει να σέβεται και να εκτιμά τον κάθε μαθητή ξεχωριστά. Να γνωρίζει την προσωπικότητα και την ιδιοσυγκρασία του καθενός, ώστε να μπορεί να προσαρμόζει την συμπεριφορά του ανάλογα με τις ανάγκες και τα όρια του κάθε μαθητή. Ας μην ξεχνάμε πως δεν υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά στη ζωή μας. Είμαστε όλοι διαφορετικοί μεταξύ μας, αλλά όλοι ίσοι.
- Θα πρέπει να επιβραβεύει τον μαθητή με μεγαλύτερη συχνότητα όταν απαντά σωστά.
- Θα πρέπει να έχει περισσότερη υπομονή, όταν ένας μαθητής δεν αντιλαμβάνεται κάποια ερώτηση. Να την επεξηγεί σε νέα βάση, χωρίς να δυσανασχετεί. Η δυσανασχέτηση γίνεται συνήθως αντιληπτή από τον μαθητή κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο ίδιος να "κλειδώνει" και οι προσπάθειες του να μειώνονται.
- Θα πρέπει να μην αντιμετωπίζει με αποδοκιμασία μια λανθασμένη απάντηση και φυσικά να μην απαιτεί διεκδικητικά και απειλητικά τη σωστή απάντηση.
- Μετά τη λανθασμένη απάντηση, ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να δώσει την ευκαιρία στον μαθητή να εντοπίσει μόνος του το λάθος και να τον υποβοηθήσει, ώστε να το διορθώσει.
- Ο εκπαιδευτικός με την δική του προσωπικότητα και τις ηθικές αξίες που τον διέπουν, θα πρέπει να δίνει κίνητρα στους μαθητές, ώστε οι ίδιοι συνειδητά να επιθυμούν και να προσπαθούν για την προσωπική και μαθησιακή τους εξέλιξη.
Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς;
Αντίστοιχα, ο ρόλος των γονέων, σε ότι αφορά τα λάθη και την αντιμετώπιση τους, είναι εξίσου σημαντικός. Οι γονείς θα πρέπει να μην ασκούν κριτική στα παιδιά τους, όταν αυτά κάνουν κάποιο λάθος. Ο Dr. Laurence Smith τονίζει πως η κριτική μπορεί να έχει θετικό αποτέλεσμα μόνο όταν το άτομο έχει αποκτήσει την επαρκή ωρίμανση και την ικανότητα να κρατήσει συναισθηματική απόσταση από αυτήν, αλλά και από το άτομο που την ασκεί, έτσι ώστε να εκτιμηθεί θετικά η αξία της. Καλό θα ήταν λοιπόν οι γονείς να δείξουν στα παιδιά τους ότι είναι υγιές να κάνουν κάποιο λάθος, αλλά ακόμα πιο υγιές να διδαχτούν από αυτό. Αυτή είναι η πραγματική διαδικασία της εξέλιξης. Γι΄αυτό το λόγο, θα πρέπει να είναι κοντά τους σε αυτή τη διαδικασία, οπλισμένοι με υπομονή, αντοχή και αγάπη.
Από έρευνες αποδεικνύεται πως η σχολική επιτυχία εξαρτάται πρώτα από το πώς οι μαθητές χειρίζονται τα λάθη τους και όχι από το πόσο έξυπνοι είναι. Στόχος επομένως τόσο των γονέων όσο και των εκπαιδευτικών θα πρέπει να είναι να αλλάξουν τον τρόπο που νιώθουν τα παιδιά για αυτά εξασφαλίζοντας πρωτίστως τον υγιή συναισθηματικό τους κόσμο!
Όλοι περνάμε μέρες που νιώθουμε καταθλιπτικά συμπτώματα, όμως αυτό δεν σημαίνει πως έχουμε κατάθλιψη.
Πώς αναγνωρίζουμε αν πάσχουμε ή αν περνάμε ξυστά από την κατάθλιψη; Ο επίσημος οδηγός ψυχολογίας DSM μάς διαφωτίζει.
Η κατάθλιψη ή μείζων καταθλιπτική διαταραχή είναι μάστιγα, αφού μετά το άγχος είναι η πιο συνηθισμένη ψυχική διαταραχή.
Οι γυναίκες εμφανίζουν πιο συχνά κατάθλιψη από το...
Οικογένεια είναι για τον καθένα μας οι γονείς –η μάνα και ο πατέρας- και τα αδέρφια, αν υπάρχουν. Και μετά όλοι οι άλλοι, συγγενείς και λοιποί. Η οικογένεια, είναι αυτή που μας φέρνει στον κόσμο, η μάνα είναι ο άνθρωπος που μας δίνει το δικαίωμα και την ευκαιρία στη ζωή, που μας κυοφορεί εννέα μήνες, μας νιώθει μέσα της να μεγαλώνουμε, τρέφεται για να τραφούμε, προσέχει για να...
Από την πρώτη στιγμή που σε γνώρισα, ένιωσα πως βρήκα όλα όσα ήθελα σε έναν άνθρωπο. Και, πίστεψέ με, περίμενα αρκετά και έψαξα πολύ μέχρι να βρω τι θέλω. Δεν πέρασαν λίγοι μήνες και δεν δίστασα να σου πω αυτό που σκεφτόμουν, ένιωθα και ήθελα σαν τρελή από χαρά να φωνάξω… «Σ’ ΑΓΑΠΩ»! Έμαθα στη ζωή αυτό που θέλω να το διεκδικώ και αυτό που νιώθω να το εκφράζω. Τι κι αν όλοι κρύψαμε συναισθήματα κα...
O Christian Grey είναι ένας φανταστικός χαρακτήρας.
Δημιουργήθηκε στο κεφάλι της Ε.L. James με σκοπό να πρωταγωνιστήσει στο βιβλίο της: z“50 αποχρώσεις του γκρι”, το οποίο σήμερα μετράει εκατομμύρια πωλήσεις αντιτύπων. Η ταινία αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο και ο Christian Grey το αντικείμενο του πόθου υπερβολικά πολλών γυναικών. Ωστόσο δεν θέλω να ασχοληθώ...
Ορισμένες συμπεριφορές μας μάς βλάπτουν, αλλά εμείς αδυνατούμε να το καταλάβουμε, βάζοντας έτσι συνεχώς τρικλοποδιές στον εαυτό μας. Ποιες είναι αυτές;
Υπονομεύουμε τον εαυτό μας όταν, στην προσπάθειά μας να λύσουμε ένα πρόβλημα, τελικά προκαλούμε ένα νέο ή το χειριζόμαστε με τέτοιον τρόπο που παρεμβαίνει στα μελλοντικά μας σχέδια ή αποδεικνύεται καταστροφικός για τις διαπροσωπικές μας σχέσεις. Α...
Πολύ συχνά ακούμε σε συζητήσεις να είναι στα χείλη όλων ερωτήσεις όπως: «τι έχει πάει τόσο στραβά;», «πως φτάσαμε εδώ που είμαστε;» κ.λ.π.
Η αλήθεια είναι ότι πέρα από τα προβλήματα που είναι κοινά σε παγκόσμια κλίμακα, στην Ελλάδα έχουμε να αντιμετωπίσουμε κι ένα σημαντικό τοπικό ζήτημα: την ανωριμότητα!
Δυστυχώς ακόμη και σε συνέδρια, γίνεται συχνά ειδική μνεία σε σχέση με το ότι ο μέσος Έ...
Είναι στη φύση μας να επιδιώκουμε την ευχαρίστηση, την ηδονή, και να αποφεύγουμε το δυσάρεστο, τον πόνο… Κάτι που προφυλάσσει την επιβίωσή μας… Είναι όμως κάποιες φορές που που πράγματα που ζήσαμε, μπερδεύουν τα ένστικτά μας…
Εκείνη ήταν ένας άνθρωπος που κάθε καλοκαίρι, λάτρευε να πηγαίνει κάθε μέρα στην παραλία… Ήταν μόνη της για αρκετό καιρό, χωρίς κάτι ουσιαστικό στη ζωή της...
Οι ανθρώπινες σχέσεις είναι περίπλοκες ακριβώς επειδή οι άνθρωποι είναι απρόβλεπτα όντα. Είναι τόσες πολλές οι διαφορές μεταξύ μας που αρκετά συχνά δημιουργείται ένα χάος στην ζωή μας γενικότερα και στις σχέσεις μας ειδικότερα. Οι διαφορές αυτές μπορεί να αφορούν την νοοτροπία και την αντίληψη για τον κόσμο, την ιδιοσυγκρασία, καθώς επίσης και πιο γενικά και απλά πράγματα όπως τις καθημερινές...
Η κομποστοποίηση είναι μια φυσική διαδικασία η οποία μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε μια πλούσια σκούρα ουσία. Αυτή η ουσία λέγεται κομπόστ ή χούμους ή εδαφοβελτιωτικό.
Η κομποστοποίηση είναι ένας πολύ άμεσος και σημαντικός τρόπος πρόληψης και ανακύκλωσης. Έχει υπολογιστεί ότι το 35% των οικιακών απορριμμάτων μπορούν να κομποστοποιηθούν...
Ο εναλλακτικός τουρισμός απευθύνεται σ΄ ένα εξειδικευμένο και συγκεκριμένο κοινό αφού στηρίζεται κατά κύριο λόγο σε δραστηριότητες οι οποίες δεν καταστρέφουν την φυσική ομορφιά μιάς περιοχής αλλά αντίθετα την αναδεικνύουν ως την πιο κατάλληλη. ...
Ο συντονιστής του προγράμματος, Σπύρος Κοτομάτας κάνει έναν προσωπικό απολογισμό για τις προκλήσεις, το όραμα για μια ζωντανή θάλασσα και τα επόμενα βήματα....
Ξεκινούν οι πανελλήνιες εξετάσεις. Όλοι όσοι σχετίζονται με αυτή την αγχώδη και στρεσογόνα διαδικασία ψάχνουν για τροφές – ελιξίρια και διατροφικά «ματζούνια» που να βελτιώνουν την μνήμη, να παρατείνουν τις ώρες διαβάσματος και να αυξάνουν τα επίπεδα συγκέντρωσης, αποσκοπώντας στην καλύτερη δυνατή απόδοση στις εξετάσεις και εισαγωγή σε μια τριτοβάθμια σχολή....
Από το 2001, η Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων τιμάται κάθε χρόνο στις 20 Ιουνίου. Την Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων αφιερώνουμε λίγο από το χρόνο μας για να αναγνωρίσουμε και να τιμήσουμε τη δύναμη, το κουράγιο και την επιμονή εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο που αναγκάστηκαν βίαια να εγκαταλείψουν τις εστίες τους.
...
Το σώμα μας, επηρεάζεται από το τι νιώθουμε και τι σκεφτόμαστε. Αναλόγως με το αν οι σκέψεις και τα συναισθήματα μας είναι θετικά ή αν είναι αρνητικά, επηρεάζουν όλη την χημεία του σώματος μας με αποτέλεσμα την ενδυνάμωση ή την αποδυνάμωση της υγείας μας. Καθώς λοιπόν το σώμα επηρεάζεται, αρχίζει να μας δίνει κάποια σωματικά συμπτώματα, αρχίζει να μας μιλάει...
Το καλοκαίρι έφτασε, τα σχολεία έκλεισαν και η περίοδος της διασκέδασης και των διακοπών είναι προ των πυλών! Για τις στιγμές όμως που θα θελήσετε να ξεκουραστείτε επιλέξτε κάποιο από τα παρακάτω βιβλία, για να σας κάνει συντροφιά. Λοιπόν, ποιο θα διαλέξετε...
«Ο Τρελός Πιερρό» (1965), είναι μια γαλλική ταινία του Jean Luc Godard, έναυσμα της οποίας αποτέλεσε το μυθιστόρημα “Obsession” του Lionel White.
Η ταινία περιγράφει την ιστορία του Φερντινάν, ενός μεσοαστού Γάλλου, ο οποίος έχοντας βαρεθεί την κυνική ζωή του, αφήνει την οικογένειά του και το σκάει με την ερωμένη και νταντά του παιδιού του, Μαριάν. Οι δυο ...
Την παροιμία ο μαθητής ξεπερνά τον δάσκαλο την γνωρίζουμε όλοι και πολλές φορές βλέπουμε πως ισχύει. Σε οποιαδήποτε τέχνη ο μαθητευόμενος βγαίνει καλύτερος τεχνίτης από τον μάστορα, ο μαθητής καλύτερος θεωρητικός του καθηγητή του. Κάπως έτσι συμβαίνει και στην μουσική. Σήμερα θα παρουσιάσω κομμάτια που οι επανεκτελέσεις τους ξεπερνούν κατά πολύ την αρχική μο...
Εκτέλεση
1. Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 160ºC.
2. Βουτυρώνουμε μακρόστενη φόρμα για κέικ και στρώνουμε λαδόκολλα.
3. Κοσκινίζουμε το αλεύρι με το μπέικινκ πάουντερ και προσθέτουμε το αμύγδαλο. Ανακατεύουμε.
4 .Χτυπάμε στον κάδο του μίξερ το βούτυρο με τη ζάχαρη μέχρι να αφρατέψουν. Ένα ένα ρίχνουμε τα αβγά να τα πίνει το μίγμα πριν προσθέσουμε το επ...
Τα τελευταία χρόνια το λευκό θεωρούνταν ξεπερασμένο και την θέση του είχε πάρει το μίνιμαλ ύφος. Όμως το αγαπημένο, δροσερό, παραδοσιακό και ρομαντικό άσπρο γύρισε πάλι στην ζωή μας.
Μην έχετε την εντύπωση ότι το λευκό είναι ένα. Έχει πολλές αποχρώσεις όπως της άμμου, της σαμπάνιας, του πάγου και φυσικά το καθαρό λευκό. Στο σαλόνι οι μίξεις όλων των...
Μαζέψτε πριν σκουπίσετε. Πριν βάλετε σε λειτουργία την ηλεκτρική σκούπα μαζέψτε από το πάτωμα ότι θα μπορούσε να μπει στο σωλήνα της σκούπας και να τον βουλώσει όπως πχ κάλτσες και σακούλες. ...