Τι συμβαίνει όταν ένα παιδί έχει στερηθεί την αγάπη;
15-10-2016
Μου συμβαίνει συχνά να συναντώ ανθρώπους που μπορεί φυσικά να είναι 20, 30, ακόμη και 40 χρονών, αλλά μέσα τους να εξακολουθούν να είναι ακόμη παιδιά. Αυτό συμβαίνει ίσως επειδή ακόμα αναμένουν την αγάπη που δεν πήραν σε μεγάλο βαθμό, ή ακόμα και που στερήθηκαν, στα πρώτα τους χρόνια. Αυτά τα άτομα δεν θα μεγαλώσουν αν δεν βρουν την ευτυχία για τον εαυτό τους μόνοι τους.
Από τη στιγμή που θα νιώσουμε οτι δεν μας αγαπάνε, δεν θα μπορέσουμε να αναπτυχθούμε.
Σε κάθε ηλικία, η απαίτηση του παιδιού για αγάπη και προσοχή από τους γονείς του, παίρνει διαφορετικές μορφές.
Όταν είναι ακόμα βρέφος το αίσθημα εμπιστοσύνης αρχίζει να αναπτύσσεται στο παιδί. Σε αυτό το στάδιο,ένα παιδί καταλαβαίνει την αγάπη της μάνας ,από τη στιγμή που η μανούλα ασχολείται μαζί του συνέχεια… Το θηλάζει ,το κάνει μπανάκι… και του κάνει πολλές αγκαλίτσες.
Αν ένα άτομο όταν ήταν βρέφος δεν πήρε όση αγάπη χρειάζόταν, από τη στιγμή που φθάσει στην ενηλικίωση υπάρχει πιθανότητα να έχει προβλήματα σοβαρά στις σχέσεις του με τους άλλους, και θα υποβάλει το σύντροφο του σε συνεχή «εξετάσεις» για να επιβεβαιώνει την αφοσίωση του και στο κατά πόσο το άτομο αυτό είναι άξιο εμπιστοσύνης. Συχνά επίσης μπορεί να αισθάνεται αρκετά ευάλωτο ακόμα και όταν φαινομενικά έχει κάποιον δίπλα του.
Όταν ένα παιδί είναι λίγο μεγαλύτερο, περίπου 2-3 χρονών, κάνει τα πρώτα του βήματα προς την αυτονομία και αποκτά την ικανότητα να ελέγχει το ίδιο τον εαυτό του. Εάν οι γονείς του με οποιοδήποτε τρόπο ,εμποδίσουν τη διαδικασία αυτή, όπως να το εμποδίσουν να κάνει πράγματα που είναι ήδη ικανό να κάνει – ή, εναλλακτικά, περιμένουν να κάνει πράγματα που ακόμα δεν μπορεί να διαχειριστεί – μια μακροχρόνια αίσθηση ντροπής μπορεί να αναπτυχθεί στο παιδάκι. Αν οι γονείς ξοδεύουν υπερβολικό χρόνο και ενέργεια προσπαθώντας να προστατεύσουν το παιδί από τους γύρω τους και κάνουν τα πάντα για αυτό, ενώ ταυτόχρονα παραμένουν τυφλοί στις πραγματικές ανάγκες του παιδιού σε αυτό το στάδιο της ανάπτυξης του, το παιδί θα αποκτήσει πολλές αμφιβολίες για τις ικανότητές του . Αυτό το παιδί θα μεγαλώσει και δεν θα έχει εμπιστοσύνη στις ικανότητές του να ελέγχει τον κόσμο γύρω του, ακόμα και τον ίδιο του τον εαυτό.
Από τη στιγμή που φθάσει στην ενηλικίωση αυτό το παιδί, στη θέση της εμπιστοσύνης θα είναι η συνεχής υποψία ότι οι άλλοι το επιτηρουν, κάτι το οποίο σε κανέναν δεν αρέσει.Κανείς δεν το αποδέχεται , και έτσι θα γίνει καχύποπτο για τους ανθρώπους και τα κίνητρά τους. Επίσης, συχνά αναπτύσσει ιδεοψυχαναγκαστικές συμπεριφορές και μια πανίσχυρη παράνοια οτι το ξεχωρίζουν και το διώκουν.
Όταν το παιδί φτάσει στην ηλικία των 3-6 ετών, ερμηνεύει την αγάπη με όρους ,ανάλογα με τις ευκαιρίες που έχει προκειμένου να αυξήσει τα πράγματα που μπορεί να κάνει μόνο του, για να γίνει αυτόνομο. Περιμένει και ελπίζει οι γονείς του να στηρίξουν τις πρωτοβουλίες του , καθώς και να αναγνωρίσουν το δικαίωμά του να είναι περίεργο και δημιουργικό. Εάν κατά τη διάρκεια αυτών των ετών οι γονείς δεν επιτρέπουν στο παιδί τους να ενεργεί ακόμη πιο ανεξάρτητα από ό, τι πριν, και / ή ακόμη και αν τιμωρούν υπερβολικά το παιδί τους για τις απαιτήσεις που έχει, αναπτύσσεται σε αυτό ένα αίσθημα ενοχής.
Οι άνθρωποι που μεγαλώνουν σε αυτό το περιβάλλον συχνά καταλήγουν να μην είναι αποφασιστικοί και δεν έχουν την αποφασιστικότητα που απαιτείται για να θέσουν ρεαλιστικούς στόχους και να τους πραγματοποιήσουν. Τα συνεχή αυτά συναισθήματά ενοχής μπορεί να οδηγήσουν σε παθητικότητα, αίσθηση ανικανότητας και μια αποστροφή για την οικειότητα, ακόμα και ψυχοπαθητική συμπεριφορά.
Μόλις το παιδί πάει στο σχολείο, μια αίσθηση επιμέλειας εμφανίζεται συχνά . Άν από αυτή τη στιγμή το παιδί αμφιβάλλει για τις ικανότητές του ή για το αν είναι ισότιμο με τους συνομηλίκους του, αυτό μπορεί να μειώσει την ετοιμότητά του για να αναπτυχθεί περαιτέρω. Μπορεί επίσης να οδηγήσει σε σοβαρά αισθήματα κατωτερότητας που μακροπρόθεσμα θα μπορούσε να εξαφανίσει αποτελεσματικά την ικανότητά του να λειτουργεί ως ένα συνηθισμένος αυτοδύναμος ενήλικας στο σύγχρονο κόσμο.
Εάν ένα άτομο καταλήγει στο συμπέρασμα οτι στην παιδική ηλικία του τα επιτεύγματά στο σχολείο – ή, γενικότερα, στην εργασία και στη μελλοντική επαγγελματική ζωή – είναι τα μόνα κριτήρια που καθορίζουν την αξία του ως ένα ανθρώπινο ον, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να του γίνει έμμονη ιδέα η εργασία και η καριέρα του, εις βάρος πολλών άλλων πτυχών της ζωής του.
Εστώ και μία περίπτωση από τις παραπάνω κάτι σας θυμίζει, σας προτείνω , επιτέλους, να δώσετε ένα χέρι βοήθειας σε αυτό το ευάλωτο παιδί που έχετε μέσα σας και που εξακολουθεί να κυριαρχεί στη ζωή σας, και να το βοηθήσετε να μεγαλώσει. Προσπαθήστε να καταλάβετε πόσο χρονών είναι, με τι μοιάζει, τι σκέφτεται και ποιά είναι η πηγή των φόβων του.
Μιλά του.
Πιάσε ένα κομμάτι χαρτί και δύο διαφορετικά χρωματιστά μολύβια – ένα στο δεξί σου χέρι, το άλλο στο αριστερό. Εάν είσαι δεξιόχειρας, τότε γράψε αυτό που σκέφτεσαι σαν ενήλικας με το δεξί (και άν είσαι αριστερόχειραςκάνε το αντίθετο)
Σε αυτή τη κουβεντούλα θα υπάρχετε μόνο εσείς και το μικρό παιδί μέσα σας. Πώς θα ξεκινήσετε; Γιατί θα μιλήσετε; Οι απαντήσεις που θα δώσετε μπορεί να μην είναι αυτες που θα περιμένατε και να σας εκπλήξουν!
Τώρα λοιπών που βρήκατε το παιδί μέσα σας, και ξεκινήσατε συζήτηση μαζί του, ήρθε η ώρα επιτέλους να αναπτύξετε αμοιβαία κατανόηση. Ρωτήστε το τι επιθυμεί βαθιά;. Δώστε του αυτό που θέλει. Πείτε ευγενικές και στοργικές λέξεις …. εκφράστε την αγάπη σας γι ‘αυτό. Δώστε του συμβουλές….
Η θετική διεκδικητική συμπεριφορά είναι ένα σημαντικό βοηθητικό εργαλείο για τη καλυτέρευση των διαπροσωπικών σχέσεων του ατόμου το οποίο μέσω αυτής προασπίζει τα δικαιώματα και τη θέση του αλλά και σέβεται τα δικαιώματα και τη προσωπικότητα των γύρω του. Μπορεί να αναλυθεί σε 4 συστατικά που την απαρτίζουν και την ορίζουν...
Η εικόνα που έχει «θέσει» η κοινωνία για την λεγόμενη «επιτυχημένη γυναίκα» είναι εν πολλοίς μια εικόνα της γυναίκας να βρίσκεται στο σπίτι, να μεγαλώνει με αρχές και αξίες τα παιδιά της, να βρίσκεται στο πλευρό του άνδρα της και να διατηρεί σε τάξη και αρμονία το σπιτικό της.
Πως όμως δέχεται το κοινωνικό σύνολο μια γυναίκα που βρίσκετε...
Όλοι μας έχουμε αναφερθεί κάποιες φορές σε στιγμές της ζωής μας που μία συμπεριφορά δική μας δημιούργησε μέσα μας τύψεις ή ενοχές. Οι τύψεις συγχέονται με τις ενοχές αρκετές φορές και με λανθασμένο τρόπο. Υπάρχει όμως μία ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στις δύο αυτές λέξεις, η οποία πρέπει να ξεκαθαριστεί, ώστε να βοηθήσει και άλλους ανθρώπους να απεγκλωβιστούν από τα αρνητικά τους συναισθήματα....
Η αντιζηλία ανάμεσα στα αδέλφια μπορεί να προκαλέσει χάος στις σχέσεις μιας οικογένειας. Δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το παιδί που μαρτυρά στους γονείς ότι και αν κάνει το αδερφάκι του και εκείνο που εκφράζει τρομερή απέχθεια προς το νέο μέλος της οικογένειας...
Τελικά, πόσο δύσκολο είναι για ένα παιδί να αλλάζει περιβάλλον;
Να αλλάζει χώρα, σχολείο, σπίτι και εν τέλει ζωή; Πόσο αλήθεια το επηρεάζει;
Το πιο πιθανό είναι ότι δεν το αντιλαμβάνονται όλοι..Παππούδες, θείοι, κοντινοί φίλοι αισθάνονται ευτυχείς, που επιτέλους έχουν κοντά τους το παιδί και την υπόλοιπη οικογένεια ,η οποία για εύλογο χρονικό διάστημα χρειάστηκε να ζήσει στο εξωτερικό ...
Οπού υπάρχει μία οικογένεια, υπάρχει και μια ευλογία. Οι δεσμοί που αναπτύσσουν τα μέλη της οικογένειας είναι τόσο ισχυροί που δεν σπάνε παρά μόνο αν εκείνα το θελήσουν. Σαν οικογένεια θεωρούνται το ζευγάρι με τα τέκνα τους αλλά και όλοι οι ανιόντες και κατιόντες εξ αυτών. Δηλαδή, το σόι. Κάποιες φορές, μπορεί να μας είναι δυσβάστακτο να βρισκόμαστε μαζί τους. Γιατί υπάρχει διάσταση απόψεων και τρ...
Έχεις προσέξει ότι κάποια άτομα, ανεξαρτήτως των περιστάσεων, φαίνεται να χαίρονται περισσότερο την ζωή τους; Τα άτομα αυτά πραγματοποιούν τα όνειρά τους συντομότερα και γενικά έχουν μια αύρα γαλήνης και ευτυχίας....
Είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε ότι το παιδί, κατά τα πρώτα στάδια ανάπτυξης του, (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό) μαθαίνει τον κόσμο γύρω του με ολόκληρο το σώμα και όχι μόνο με το κεφάλι.
Δεν αντιμετωπίζει τον κόσμο δυαδικά, με σκεπτόμενη, καταγράφουσα και επεξεργάζουσα διάνοια...
Η συναισθηματική χειραγώγηση εκδηλώνεται μέσα από μία ασαφή, αντιφατική, παθητικο-επιθετική επικοινωνία. Οι χειριστικοί (ή οι χειριστικές) συμπεριφέρονται όπως στα παρακάτω παραδείγματα:
* Σε κάνουν να αισθάνεσαι ένοχος: αντιστρέφουν τα λόγια σου με σκοπό να σε κάνουν να νιώσεις ότι είσαι λάθος και άδικος απέναντι τους.
* Ενεργούν με μία «παθητική» επίθεση: δεν αντιμετωπίζουν άμεσα τα θέματα α...
Η ιστοσελίδα kalyterizoi.gr διοργανώνει διαγωνισμό με θέμα : Έφτιαξες κάτι; Δώσε έμπνευση και κέρδισε!Είναι ένας διαγωνισμός φωτογραφίας για κατασκευές DIY.
Η επαναχρησιμοποίηση των αντικειμένων κάνει καλό στο περιβάλλον και στην τσέπη μας ενώ μας γεμίζει με ικανοποίηση και δημιουργικότητα
...
Με τον όρο οικοκοινότητες (ecovillages ή ecomunicipallities) εννοούμε κοινότητες που παρουσιάζουν λόγω της κοινωνικής, οικονομικής και οικολογικής τους οργάνωσης κάποια σημαντικά διαφοροποιά χαρακτηριστικά από το μέσο όρο των ανθρώπινων κοινοτήτων σε μία ευρύτερη περιοχή προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας...
Στο βαθύτερο σημείο των ωκεανών του πλανήτη μας, στην Τάφρο των Μαριανών στον Ειρηνικό Ωκεανό, σε βάθος 10.898 μέτρων, οι επιστήμονες βρήκαν μια πλαστική σακούλα....
«Πρώτα παίρνεις ένα ποτό, μετά το ποτό παίρνει ένα ποτό και μετά το ποτό παίρνει εσένα» F. Scott Fitzgerald (1896-1940). Η συγκεκριμένη φράση ως η αρχή του άρθρου αυτού, διότι πιστεύω ότι είναι τόσο εύστοχη, εσείς;
Αλκοολισμός ονομάζεται η παθολογική σχέση που μπορεί να αναπτύξει κάποιος με το αλκοόλ, όπου ο συγκεκριμένος όρος υποδηλώνει...
Το σημαντικότερο από τα προβλήματα που η κοινωνία και ειδικότερα η νέα γενιά, αντιμετωπίζει στις μέρες μας, είναι η ανεργία. Μια κατάσταση που δύναται να καταστρέψει ζωές, να κονιορτοποιήσει προσωπικότητες, να συνθλίψει ψυχολογίες....
Αγαπητά μας παιδιά, αντλώ το θάρρος ως γονιός αλλά και ως εκπαιδευτικός που φέτος συμπληρώνει 15 χρόνια παρουσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση, να απευθυνθώ σε εσάς με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Γνωρίζω και από προσωπική αλλά και επαγγελματική εμπειρία...
5 Ιουνίου 1944. Στο χωριό Βερζέρ, στην ακτή της Νορμανδίας, η νεαρή Έμα, η φουρνάρισσα του χωριού, μετά την επίταξη του φούρνου της από τους Γερμανούς, είναι υποχρεωμένη να τους φτιάχνει καθημερινά το ψωμί τους με το μετρημένο αλεύρι που της προμηθεύουν. Κατορθώνει με έξυπνο και ευρηματικό τρόπο, χωρίς να ...
Chevalier
Στη μέση του Αιγαίου, έξι άνδρες σε ένα ταξίδι με ένα πολυτελές γιοτ αποφασίζουν να παίξουν ένα παιχνίδι. Κατά τη διάρκεια αυτού του παιχνιδιού, οι φίλοι θα γίνουν αντιπάλοι και οι αντίπαλοι θα πεινάσουν. Αλλά στο τέλος της διαδρομής, όταν το παιχνίδι θα έχει τελειώσει, ο άνθρωπος που θα κερδίσει θα είναι ο κουμπάρος. Και θα φορέσει στο μικρότερο ...
Για τη σύγχρονη κοινωνία, όπου το χρήμα αποτελεί πλέον θεμέλιο ολόκληρου του συστήματος αξιών, ο Αριστοφάνης φαίνεται να έχει τη λύση.
Η παράσταση επικεντρώνει την ερμηνεία αυτής της αριστοφανικής κωμωδίας σε ένα στοιχείο που τις περισσότερες φορές παραβλέπεται: ο ποιητής στο τέλος του έργου εγκαθιστά τον Θεό Πλούτο στο ίδιο το κράτος, δίνοντας έτσι στους...
Για 6 μερίδες παγωτού χρειάζεστε:
6 ώριμα ροδάκινα
½ ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκάλι
½ ποτήρι γάλα εβαπορέ (light)
5 κουταλιές της σούπας ζάχαρη άχνη
Εκτέλεση:
1. Πλένουμε και ξεφλουδίζουμε τα ροδάκινα.
2. Βάζουμε σε blender όλα τα υλικά και χτυπάμε μέχρι να γίνει ομοιόμορφο μίγμα.
3. Ρίχνουμε το μίγμα σε πλαστικό δοχείο, το κλείνουμε και αφήν...
Μερικές φορές μπορεί να θέλεις να κάνεις κάποιες αλλαγές στο σπίτι σου. Μια καινούρια διαρρύθμιση που να διαφέρει από αυτήν που έχεις συνηθίσει θα σε κάνει να νιώσεις πιο χαρούμενη. Το να κάνεις αλλαγές δεν πρέπει να σε τρομάζει καθόλου. Μπορείς να τις κάνεις χωρίς να ξοδέψεις πολλά λεφτά και δυνάμεις....
Τα λούλούδια δίνουν χρώμα και άρωμα στο χώρο μας και μας φτιάχνουν τη διάθεση! Τώρα που μπαίνει η άνοιξη ας στολίσουμε το χώρο μας με τις ομορφιές της φύσης!
Παρακάτω θα δούμε πέντε τρόπους για να διατηρούμε για περισσότερο καιρό τα λουλούδια στα βάζα μας.
Γεμίζουμε τα 3/4 του βάζου με νερό στο οποίο προσθέτουμε το παρακάτω θρεπτικό μείγμα: 1/4 χλιαρό ...