Στιγμές ξεχωριστές, συγκίνηση, συναισθήματα ανάμεικτα, όλα μέσα από αγάπη, μοιράστηκαν όσοι βρέθηκαν στη Βραδιά Αφιερωμένη στη Χρύσα Σπηλιώτη, τη Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου, στο κατάμεστο θέατρο «Γκλόρια». Φίλοι και συνεργάτες της ηθοποιού και θεατρικής συγγραφέως, που έφυγε τόσο αιφνίδια από κοντά μας, αλλά και απλοί θεατές που την είχαν αγαπήσει μέσα από την πολύχρονη πορεία της στο θεατρικό στερέωμα, γέμισαν την πλατεία και τον εξώστη του θεάτρου για να μοιραστούν μαζί με τους ομιλητές, αναμνήσεις και λόγια τρυφερά, ενώ προβλήθηκε υλικό από την δουλειά της.
Η φωτογραφία της Χρύσας κυριαρχεί στην οθόνη. «Πριν από ένα μήνα βρεθήκαμε φίλοι συνεργάτες και αγαπημένοι άνθρωποι της Χρύσας και αποφασίσαμε να οργανώσουμε αυτήν την εκδήλωση για την ίδια και το έργο της» ανέφερε η Αννέτα Παπαθανασίου στον χαιρετισμό της. «Ήταν συγκινητική η συμμετοχή και η συμπαράσταση όλων των φίλων και συνεργατών της Χρύσας οι οποίοι άμεσα μας έδωσαν υλικό, φωτογραφίες και βίντεο από παραστάσεις της, όπως και άμεση ήταν η ανταπόκριση των ομιλητών, των ανθρώπων που θα μιλήσουν σήμερα. Θα ήθελα όλους να τους ευχαριστήσω», ανέφερε, πριν συστήσει στο κοινό τους ομιλητές της βραδιάς: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, σκηνοθέτης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών, Γιάννης Αναστασάκης, σκηνοθέτης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Κ.Θ.Β.Ε., Θοδωρής Γκόνης, σκηνοθέτης, στιχουργός διευθυντής ΔΗΠΕΘΕ ΚΑΒΑΛΑΣ, Έλση Σακελλαρίδου, Ομότιμη Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Κωνσταντίνα Ζηροπούλου, θεατρολόγος, διδάσκει στο Πανεπιστήμιο και στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών, Άσπα Τομπούλη, σκηνοθέτης, Αυγουστίνος Ρεμούνδος, σκηνοθέτης, ηθοποιός, Αγγελική Αντωνίου, σκηνοθέτης κινηματογράφου, Βασίλης Κατσικονούρης, θεατρικός συγγραφέας, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, ηθοποιός, Γεωργία Δεληγιαννοπούλου, φιλόλογος, διευθύνει τον χώρο Τέχνης 'Ιδιόμελο' στο Μαρούσι.
«Συνήθως η Χρύσα έβλεπε τις ταινίες μου πριν τις παρουσιάσω και έκανε τις παρατηρήσεις της. Τώρα δεν είναι εδώ για να εγκρίνει την ταινία που την αφορά προσωπικά, αλλά προσπάθησα να την κάνω με, όσο μπορούσα περισσότερη αντικειμενικότητα και πολύ αγάπη, ελπίζοντας ότι δεν θα είχε αντίρρηση» είπε ανοίγοντας την εκδήλωση η Αννέτα Παπαθανασίου, στενή φίλη και συνεργάτιδα της Χρύσας για πάνω από τρεις δεκαετίες, έχοντας αναλάβει την παρουσίαση και τον συντονισμό της βραδιάς, όπως και την παρουσίαση του βιογραφικού οπτικού υλικού από τη ζωή και το έργο της Χρύσας. Θαυμαστή μπαλωματού, Μίνα, Βάρια, Όλγα, Αλεξάνδρα Παύλοβα, Γερτρούδη, κυρία Ελβστεντ, Μπολέττα, Αντιγόνη, Ηλέκτρα και πολλοί άλλοι ρόλοι ευτύχησαν να αποκτήσουν σάρκα και οστά επί σκηνής από την Χρύσα Σπηλιώτη. Οι φωτογραφίες της και τα βίντεο στην οθόνη (με την πολύτιμη βοήθεια του μοντέρ Χρόνη Θεοχάρη) μας υπενθύμισαν την καταλυτική παρουσία της στις παραστάσεις όπου έπαιξε, αλλά και την τηλεοπτική της παρουσία.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε στα θεατρικά της έργα και στην παρουσία της Χρύσας Σπηλιώτη ως θεατρική συγγραφέας. Έμφαση δόθηκε στο πρώτο της θεατρικό, το «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική» (1997), έργο το οποίο αποτέλεσε την αρχή της καριέρας της στη θεατρική γραφή, ενώ έχει ανέβει σε 35 διαφορετικές παραστάσεις, έχει μεταφραστεί σε επτά γλώσσες, έχει παιχτεί σε Ν. Υόρκη, Κροατία, Ολλανδία, Αθήνα, Λευκωσία, Λεμεσό, στις περισσότερες πόλεις της Ελλάδας, και σχεδόν σε όλα τα ΔΗΠΕΘΕ. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, σκηνοθέτης του πρώτου ανεβάσματος του «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική» που γνώρισε μεγάλη επιτυχία, αφού παίχτηκε πρώτα στο θέατρο «Αμόρε» και την επόμενη σαιζόν στο θέατρο «Αυλωνίτη», διηγήθηκε χαριτωμένες στιγμές από τη συνεργασία τους στις πρόβες της παράστασης, δίνοντας έτσι έναν πιο ανάλαφρο τόνο στην αφήγησή του.
Είκοσι χρόνια μετά, το 2017 - 2018 πρωταγωνιστεί στον μονόλογό της «Ο γιος μου ο Νικόλαος Μάντζαρος» (που έμελλε να είναι το τελευταίο έργο της....) σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου που ανέβηκε στην Αθήνα, αλλά και περιόδευσε ανά την Ελλάδα. Μέχρι τον μοιραίο Ιούλιο του 2018…. Ο Αυγουστίνος Ρεμούνδος αναφέρθηκε τόσο σε αυτή την παράσταση όσο και στην συνεργασία και στην φιλία που είχαν αναπτύξει, όταν είχε σκηνοθετήσει ένα άλλο έργο της, τις «Πόρτες».
"Δεν θα το φανταζόμουν ποτέ πως θα βρισκόμουν σε αυτήν τη θέση σήμερα και ότι θα μιλούσα εδώ μπροστά σας για την απουσία της Χρύσας. Και η έκπληξη αυτή γίνεται τύψη γιατί, τι μπορεί να γράψει κανείς για ένα αγαπημένο του πρόσωπο, μέσα σε δυο γραμμές, τι μπορεί να πει με πέντε λόγια; Δεν θα παραδεχθώ λοιπόν ποτέ πως η αγαπημένη μου φίλη Χρύσα δεν είναι εδώ» εξομολογήθηκε ο Θοδωρής Γκόνης, λίγο πριν γυρίσει τον χρόνο πίσω «Γενάρης του ογδόντα -σήμερα -έχουμε μόλις τελειώσει από τις σχολές μας, έχουμε ραντεβού στη γωνία, στο φανάρι Ακαδημίας και Γενναδίου απέναντι από την εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής....».
"Καλησπέρα φιλενάδα. Πόσες φορές δεν πιάνω το τηλέφωνο σχηματίζοντας, κατά λάθος, το νούμερο σου...". Με αυτά τα λόγια η Αγγελική Αντωνίου άνοιξε τον χαιρετισμό της. "Έφυγες σε μια στιγμή που είχες βρει καινούργιες ισορροπίες και ετοιμάζουν να εκτοξευτείς ψηλά" υπογράμμισε, διηγήθηκε την τελευταία τους συνάντηση, για να κλείσει με τα ακόλουθα λόγια: "Κοιμήσου όμορφα αγαπημένη φιλενάδα. Καληνύχτα Χρύσα. Κι όνειρα γλυκά". Για τη φίλη της Χρύσα ("χωρίς τη φιλία της αισθάνομαι φτωχότερη, δυσκολεύομαι να αποδεχθώ την απουσία της") αλλά και για τον Δημήτρη, τον σύζυγο της Χρύσας που "έφυγε" μαζί της , μίλησε από καρδιάς η Κωνσταντίνα Ζηροπούλου.
Αφιέρωμα στην Χρύσα Σπηλιώτη με αποσπάσματα από τα έργα της, θα πραγματοποιήσει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου (27/3) ανακοίνωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Γιάννης Αναστασάκης. Ο τελευταίος είχε ζήσει την Χρύσα, ως μέλος του Δ.Σ. του ΚΘΒΕ, και την κρατά στη μνήμη του σαν "μια όμορφη, χαρούμενη και ταλαντούχα γυναίκα, έναν δοτικό και γενναιόδωρο άνθρωπο". "Η Χρύσα Σπηλιώτη στήριξε την υπόθεση του ελληνικού έργου, υπηρέτησε την ελληνική δραματουργία με τον καλύτερο τρόπο, χωρίς να επαίρεται γι αυτό" κατά τον Βασίλη Κατσικονούρη. " Με το 'Ποιος ανακάλυψε την Αμερική' έδωσε μια ώθηση και μια πιο ποπ διάσταση στο ελληνικό θεατρικό κείμενο, ξαναφέρνοντας το ζήτημα του στο προσκήνιο".
«Η Χρύσα είχε πάθος για τα πράγματα που πίστευε και για όσα διεκδικούσε συχνά με εκρηκτικό τρόπο» τόνισε η Άσπα Τομπούλη, σκηνοθέτης του έργου της, «Φωτιά και νερό». «Είχε μία σπάνια αίσθηση του χιούμορ και εκτιμούσε το χιούμορ στους άλλους (δεν συνυπάρχουν και τα δύο κατ’ ανάγκην, ειδικά όταν το χιούμορ κατευθύνεται προς εμάς τους ίδιους). Είχε ταλέντο και χαρίσματα, ήταν ανήσυχη και ερευνητική, αναζητούσε νέους δρόμους και νέα πράγματα, στη ζωή και την τέχνη της. Η Χρύσα είναι ίσως το πιο ΦΩΤΕΙΝΟ πρόσωπο που έχω γνωρίσει» κατέληξε, ενώ μίλησε και για το «Φωτιά και Νερό», το οποίο «αποτελεί ένα σημαντικό έργο της και ως προς την θεματολογία του και ως προς τον τρόπο που είναι γραμμένο».
Συνολική αναφορά στο έργο της Χρύσας Σπηλιώτη έκανε η Καθηγήτρια Θεατρικών Σπουδών, Ελση Σακελλαρίδου. Διατρέχοντας τα θεατρικά της έργα εστίασε στην τελευταία της παράσταση, «όχι μόνο γιατί ήταν (δυστυχώς) η τελευταία της αλλά γιατί βασιζόταν σε ένα εξαιρετικά γραμμένο κείμενο, το οποίο ενσάρκωνε η ίδια με μια ακούραστη μα απόλυτα ελεγχόμενη ενέργεια, που αναδείκνυε όλη την επιτελεστική δύναμη του ίδιου του κειμένου. Γιατί η Χρύσα ήταν και μια πολύ χαρισματική περφόρμερ...».
Η Γεωργία Δεληγιαννοπούλου και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη διάβασαν δύο διηγήματα από το βιβλίο της Χρύσας «Χαμένο Δίκιο». Συγκινητική ήταν η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στην αναφορά της στη Χρύσα, όταν θυμήθηκε τη συνεργασία τους σε σημαντικές παραστάσεις του «Ανοιχτού Θεάτρου» του Γιώργου Μιχαηλίδη («Τρεις αδελφές», «Άμλετ», «Ανθή», «Βάτραχοι»). «Η Χρύσα θα μας μείνει αξέχαστη. Για την βαθιά της ευγένεια, τη μεγάλη καλοσύνη της, το γάργαρο γέλιο της , το χιούμορ της, την κοινωνική της συνείδηση» είπε η Κ. Καραμπέτη. Για να προσθέσει: «Για μένα που είχα την απίστευτη χαρά να μοιραστώ μαζί της τη σκηνή, θα μου μείνει αξέχαστη και ως Όλγα, στις “Τρεις Αδελφές” του Τσέχωφ, παράσταση στην οποία παίξαμε μαζί στο “Ανοιχτό Θέατρο”» . Στη συνέχεια διάβασε, αφιερώνοντας της, με φωνή σπασμένη, τα λόγια της Όλγας, από την τρίτη πράξη που αποτελούν και το φινάλε του έργου.
Και να λοιπόν που χαλαρώνουν τα μέτρα. Βγαίνουμε αγέρωχοι από τις φωλιές μας. Νικήσαμε τον Covid-19. Ας έρθει τώρα –αν τολμάει- ο covid-20. Είμαστε κατ΄ ευθείαν απόγονοι του Ηρακλή εμείς. Όταν έχεις κάνει 12 άθλους ο 13ος δεν σε φοβίζει. Πολυκατοικία του ’60 και στην είσοδο έχει ένα καθρέφτη. Κοιτιόμαστε.
...
Βιωματικά εργαστήρια για παιδιά από 2-4 ετών, τα παιδιά μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες, θεατρικό παιχνίδι και κατασκευές, έρχονται σε επαφή με τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών. Μέσα από γνωστά και αγαπημένα παιδικά βιβλία, έρχονται σε πρώτη επαφή με σύνθετες έννοιες με παιγνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο....
Η Inter Alia και το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σας προσκαλούν στο Διεθνές Συνέδριο: “Re-framing the Migrant Situation in Europe. Critical Issues in Policy-Making and Cross-disciplinary Approaches”, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 28 Φεβρουαρίου και 1 Μαρτίου 2019, στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στην Κόρινθο....
Το Ευρωπαϊκό Μουσείο Άρτου και το Διαδραστικό Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Βαρνάβα, ενημερώνουν πως το ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 2018, θα πραγματοποιηθεί από την Παρασκευή 18 Μαΐου (Διεθνής Ημέρα Μουσείων) στις 19:30 μμ έως και την Κυριακή 20 Μαΐου 2018 στο Βαρνάβα Αττικής δήμου Μαραθώνα. ...
Το μοναδικό Φεστιβάλ Επιστήμης και Καινοτομίας, Athens Science Festival, επιστρέφει στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων από τις 29 Μαρτίου έως τις 2 Απριλίου, και αναμένεται να εντυπωσιάσει και να κάνει την παρουσία του πιο δυναμική από κάθε άλλη χρονιά.
Η σύγχρονη επιστήμη με όπλο τη γνώση και την ανοιχτή πρόσβαση σε καινοτόμα εργαλεία οδηγείται σε νέες τ...
Τη Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου στις 19:00 μ.μ. το απόγευμα το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης οργανώνει έναν περίπατο αφιερωμένο στην πλακιώτικη ταβέρνα.
Μέσα από κείμενα λογοτεχνών και μαρτυρίες ταξιδεύουμε πίσω στον χρόνο. Ξεκινώντας από την ιστορική οδό Τριπόδων θα μας ταξιδέψει στα στενά, αλλά και στις αγαπημένες ταβέρνες και τα στέκια καλλιτεχνών κα...
Το Quilombo Centro Cultural φιλοξενεί τους Afrodyssey Orchestra το Σάββατο 5 Νοεμβρίου για μια βραδιά γεμάτη με το άρωμα της Αφρικανικής μουσικής παράδοσης.
Οι Afrodyssey Orchestra ιδρύθηκαν στην Αθήνα το Μάρτιο του 2013. Το ρεπερτόριό τους είναι επηρεασμένο από τις παραδοσιακές χορευτικές μουσικές των κρουστών της Δυτικής Αφρικής, τη Jazz, τη Funk, την ψ...
Η Ελληνοαμερικανική Ένωση παρουσιάζει στις 17 και 18 Απριλίου, εντατικό εισαγωγικό σεμινάριο τραγουδιού με την εθνομουσικολόγο Λαμπρινή Γιώτη. Απευθύνεται σε όλους όσοι ενδιαφέρονται για τα τραγούδια των Βόρειων Χωρών, χωρίς να είναι απαραίτητη η προηγούμενη ενασχόληση με το τραγούδι ή την μουσική....
Από το 1881 όταν οι δρόμοι του Surrey στο Ηνωμένο Βασίλειο φωτιστήκαν για πρώτη φορά από ηλεκτρικό ρεύμα μέχρι σήμερα, τα καλώδια αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι διασύνδεσης κάθε δικτύου ηλεκτροδότησης. Όπως όλα τα προϊόντα έτσι και τα καλώδια προσεγγίζοντας το τέλος του κύκλου ζωής τους χρίζουν διαχείρισης. Μια άσχημη πρακτική η όποια δυστυχώς λαμβάνει χωρά π...
Με τον όρο οικοκοινότητες (ecovillages ή ecomunicipallities) εννοούμε κοινότητες που παρουσιάζουν λόγω της κοινωνικής, οικονομικής και οικολογικής τους οργάνωσης κάποια σημαντικά διαφοροποιά χαρακτηριστικά από το μέσο όρο των ανθρώπινων κοινοτήτων σε μία ευρύτερη περιοχή προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας...
Η Κομισιόν ενέκρινε σήμερα έκθεση σχετικά με την οδηγία-πλαίσιο για τη θαλάσσια στρατηγική (ΟΠΘΣ), η οποία αποκαλύπτει ότι, ενώ το πλαίσιο της ΕΕ για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και φιλόδοξα σε παγκόσμιo επίπεδο, εξακολουθούν να υπάρχουν επίμονες προκλήσεις, όπως τα πλεονάζοντα θρεπτικά συστατικά, ο υποθαλάσσιο...
Η αϋπνία είναι μια διαταραχή ύπνου που χαρακτηρίζεται από δυσκολία και / ή παραμονή στον ύπνο. Ειδικότερα, τα άτομα με αϋπνία έχουν ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα συμπτώματα:...
Ακόμα μια δυσάρεστη είδηση ήλθε να προστεθεί στις πολλές που δυστυχώς κατακλύζουν την δημοσιότητα τον τελευταίο καιρό.
Η χώρα μας σημείωσε παταγώδη αποτυχία στον διεθνή διαγωνισμό PIZA όπου διαγωνίστηκαν 15χρονα ελληνόπουλα τα οποία κατατάχθηκαν στην ομάδα από 43οι και κάτω (με Σλοβακία, Χιλή και Βουλγαρία) στην Φυσική, στα Μαθηματικά και ...
Ο ελεύθερος χρόνος, αν και είναι δύσκολο να οριστεί απόλυτα, αποτελεί βασικό στοιχείο
της καθημερινής ζωής του ανθρώπου. Μιλώντας για την σύγχρονη εποχή, ο ελεύθερος
χρόνος αναφέρεται στις ώρες της μη-εργασίας, του προσωπικού δηλαδή χρόνου που
διαθέτει ο καθένας.Η σημασία του χρόνου αυτού είναι μεγάλη, καθώς αποτελεί μία μορφή διαφυγής...
Είναι βέβαιο ότι ένα βιβλίο σε έχει κερδίσει όταν δεν μπορείς να κοιμηθείς,αν δεν έχεις τελειώσει το κεφάλαιο και όταν το ανοίγεις πάλι το πρωί για να διαβάσεις λίγο ακόμα, πίνοντας τον καφέ σου προτού πας στη δουλειά....
Κατακούτελα (Trainwreck)
Έχοντας ως άποψη ότι η μονογαμία δεν είναι εφικτή, μια γυναίκα καριέρας που φοβάται τις δεσμεύσεις πρέπει να αντιμετωπίσει τους φόβους της όταν συναντά ένα καλό παιδί.
Σκηνοθεσία: Τζαντ Άπατοου, Πρωταγωνιστούν: Μπρι Λάρσον, Τίλντα Σουίντον, Έιμι Σούμερ, Μπιλ Χέιντερ
...
Εκτός από την αγωνιστική όμως υπάρχει και η ποδηλασία της περιπέτειας και του ονείρου. Ένα τέτοιο κλασικό παράδειγμα είναι η περίπτωση του ζεύγους Ερβέ που το 1980 έθεσε ένα πολύ φιλόδοξο στόχο. Να κάνει το γύρο του κόσμου με ποδήλατο. Ξεκίνησαν την 1η Απριλίου το 1980...
Προθερμαίνετε το φούρνο στους 170 °C. Βουτυρώνετε μια στρογγυλή φόρμα με κινητά τοιχώματα, διαμέτρου 22 εκατοστών, τη στρώνετε με αντικολλητικό χαρτί και βουτυρώνετε το χαρτί.
Λιώνετε σε μπεν μαρί ή στο φούρνο μικροκυμάτων τη σοκολάτα με το βούτυρο, ανακατεύοντας μόνο δυο τρεις φορές. Βγάζετε το μπολ με τη σοκολάτα από το ζεστό νερό και προσθέτετε το κακά...
Πόσες φορές σας έχει τύχει να μπείτε σε ένα κατάστημα και να αγοράσετε κάτι το οποίο, στην πραγματικότητα, δεν χρειάζεστε; Πόσες φορές σας έχει τύχει να βγείτε να αγοράσετε κάτι συγκεκριμένο και καταλήγετε με ένα ή παραπάνω άλλα πράγματα στην τσάντα σας, εκτός από αυτό για το οποίο βγήκατε εξ αρχής;
Αυτή είναι η δύναμη της διακόσμησης...
Επικρατεί ένα χάος και στο δικό σας γραφείο του σπιτιού; Η επιφάνεια εργασίας σας είναι γεμάτη περιττά μικροπράγματα, έγγραφα, φακέλους και σκονισμένα gadgets; ...