Σεμινάριο: Δημιουργική γραφή, φόβοι και συναισθήματα
23-01-2017
Ένα εισαγωγικό σεμινάριο δημιουργικής γραφής για εκπαιδευτικούς & γονείς με σκοπό την εισαγωγή στη συγγραφή ιστοριών μέσα από ευρηματικές μεθόδους. Το συγκεκριμένο σεμινάριο θα αφορά στους Φόβους και τα Συναισθήματα με όχημα τη Δημιουργική Γραφή!
ΕΚΦΡΑΣΤΕΙΤΕ ΧΩΡΙΣ ΦΟΒΟ… ΜΕ ΠΑΘΟΣ!
Φόβοι και Συναισθήματα!
Σε μια ανασφαλή εποχή τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και σε κοινωνικό, δημιουργείται ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη έκφρασης. Γιατί για να μπορεί ένας ενήλικας τόσο ως γονέας όσο και εκπαιδευτικός να προσφέρει το 100%, χρειάζεται να έχει τα κατάλληλα εφόδια.
Με ξεναγούς την εκπαιδευτικό Αγγελική Αγγελοπούλου και την συγγραφέα παιδικών βιβλίων Ελπίδα Μηναδάκη,βάζουμε πλώρη για ένα δημιουργικό ταξίδι, συνδυάζονταςτην δημιουργική γραφή με την ψυχανάλυση, τον αυτοσχεδιασμό και το θεατρικό παιχνίδι και απεγκλωβίζουμε τα εκφραστικά μας μέσα από παιχνίδια, λέξεις, σκέψεις και δημιουργικές ασκήσεις που βοηθούν στην έκφραση και την απελευθέρωση συναισθημάτων. Με αυτόν τον τρόπο, ενδυναμώνουμε τις δεξιότητές μας και ταυτόχρονα, δίνουμε διεξόδους σε ό,τι μας απασχολεί.
Αυτοσχεδιαστικές και θεατρικές ασκήσεις, χρήση αντικειμένων, εικόνων και ήχων είναι μερικά από τα εκφραστικά μέσα που καλυτερεύουν τόσο τον προφορικό όσο και στον γραπτό λόγο και δίνουντον πρώτο λόγο... στο συναίσθημα!
Γιατί όταν εκφράζεσαι ελεύθερα, εκφράζεσαι ακόμα πιο δημιουργικά!
Σύντομα Βιογραφικά
Η Ελπίδα Μηναδάκη γεννήθηκε στην Αθήνα. Από μικρή αγαπούσε τα παραμύθια. Σπούδασε Δημοσιογραφία και Διαφήμιση. Κι αυτό φαίνεται της έμεινε κουσούρι μέχρι σήμερα. Ακόμα ψάχνει για απαντήσεις που θα διαφημίζουν την καλή πλευρά της ζωής! Έχει συνεργαστεί με διάφορα Μέσα Ενημέρωσης και έχει αρθρογραφήσει σε περιοδικά κι εφημερίδες. Αγαπάει το θέατρο, τη μουσική, τη στιχουργική και την αφήγηση παραμυθιών με φίλους. Παράλληλα, έχει εργαστεί ως κειμενογράφος σε διαφημιστικές εταιρίες. Επίσης, έχει συνεργαστεί τόσο σε συγγραφικό όσο και σκηνοθετικό επίπεδο με το Ινστιτούτο Παιδαγωγικού Θεάτρου «Θεατρομάθεια», το οποίο πραγματοποιεί παραστάσεις βιωματικού θεάτρου για παιδιά σε σχολεία και παράλληλα, διδάσκει σεμινάρια δημιουργικής γραφής σε παιδιά και ενήλικες. Έχει εκδώσει παιδικά βιβλία όπως το «Λίτσα, η Σακουλίτσα» από τις Εκδόσεις Οσελότος, ένα οικολογικό παραμύθι για την ανακύκλωση και τη δύναμη της φιλίας και «Το ταξίδι της Κόκκινης Ομπρέλας» από τις Εκδόσεις Κέδρος, το οποίο αφορά σε μια ομπρέλα που μπαίνει στον πίνακα «Η γέννηση της Αφροδίτης» του Μποτιτσέλι. Παράλληλα, έχει εκδώσει διηγήματα σε διάφορα λογοτεχνικά περιοδικά.
Η Αγγελική Αγγελοπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Γαλλική και Ελληνική Φιλολογία στο Παν/μιο Αθηνών. Μετεκπαιδεύτηκε στην Γαλλία σε ειδικά προγράμματα των Παν/μίων Sorbonne, CAVILAM, Grenoble. Σήμερα διδάσκει γαλλικά , ιστορία και project στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ασχολείται πάνω από 30 χρόνια με την εκπαίδευση των παιδιών και των εφήβων, αλλά και ενηλίκων μέσα από ειδικά προγράμματα κατάρτισης και σπουδών που στοχεύουν στην προσέγγιση της μάθησης με εναλλακτικούς τρόπους. Στα ενδιαφέροντα της περιλαμβάνονται η βιβλιογραφική έρευνα, η μουσική, η στιχουργική, η συγγραφή, ο χορός και το θέατρο. Έχει γράψει θεατρικά δρώμενα και τραγούδια στα ελληνικά και γαλλικά. Μετά από συνεχή ενασχόληση με την διαπολιτισμική εκπαίδευση και με πείρα στα παιδαγωγικά, δημιουργεί διαδραστικές δραστηριότητες από την δημιουργική γραφή, το θεατρικό παιχνίδι και την ψυχοκινητική αγωγή.
Χρήσιμες πληροφορίες:
Ημερομηνία Διεξαγωγής: Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2017
Τόπος Διεξαγωγής: Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης Τριπόδων 23, Πλάκα
Ώρες Διεξαγωγής: 11:00-15:00
Επιμορφωτές: Ελπίδα Μηναδάκη, Αγγελική Αγγελοπούλου
Δίδακτρα Σεμιναρίου:
Δίδακτρα: 30€, Φοιτητές: 20€, Άνεργοι: 20€, Μέλη Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης 20€
Παρέχονται:
Βιβλιογραφία
Σημειώσεις και εκπαιδευτικό υλικό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή
Φάκελος
Βεβαίωση
Πληροφορίες/Εγγραφές:
Συμπληρώστε το έντυπο συμμετοχής και αποστείλετέ το με ηλεκτρονικό μήνυμα στο info@ekedisy.gr
Τ: 2103250341
Ε: info@ekedisy.gr
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
«ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ»
Τα τελευταία χρόνια η διαχείριση της σχολικής τάξης καθίσταται ολοένα και πιο δύσκολη. Παρουσιάζεται ένα αυξημένο ποσοστό προβλημάτων συμπεριφοράς: ανυπακοή, εκφοβισμός, εξύβριση, απειθαρχία, διαχείριση άγχους, επιθετικότητα είναι μόνο κάποιες από τις εκδηλώσεις ανεπιθύμητων συμπεριφορών. Από την άλλη υπάρχει σημαντικός αριθμός μαθητών με μαθησιακές ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Η νέα αυτή πραγματικότητα πέρα από το ότι δυσκολεύει την εργασία του εκπαιδευτικού καθιστά απαραίτητο την κατοχή εξειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων από τους/τις εκπαιδευτικούς.
Το σεμινάριο αυτό εστιάζεται στα πιο συνηθισμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις. Πέρα από τη θεωρητική κατάρτιση που παρέχει, θα δώσει τη δυνατότητα στις/στους συμμετέχουσες/ντες μέσα από βιωματικές και σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις να εξοπλισθούν με δεξιότητες και γνώσεις που θα τους/τις βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν τις περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν ή θα συναντήσουν στο μέλλον.
Το σεμινάριο διεξάγεται από εξειδικευμένους επιστήμονες και παιδαγωγούς και περιλαμβάνει δια ζώσης συναντήσεις και εξ αποστάσεως εκπαίδευση (blended education) .
Το σεμινάριο περιλαμβάνει τρεις ενότητες:
Δια ζώσης συναντήσεις. Εισηγήσεις, βιωματικές ασκήσεις, μελέτες περιπτώσεων από εξειδικευμένους επιστήμονες που θα δώσουν τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να εξοπλισθούν με πρακτικούς τρόπους διαχείρισης των κρίσεων και θετικούς τρόπους αντιμετώπισης των ανεπιθύμητων συμπεριφορών (12 συναντήσεις)
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (μελέτη ψηφιακού επιμορφωτικού υλικού)
Ολοκλήρωση εργασίας. Η πιστοποίηση των συμμετεχόντων απαιτεί την πραγματοποίηση μιας εργασίας η οποία θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες του επιμορφούμενου και θα αποσκοπεί στην αξιοποίηση των γνώσεων που αποκτήθηκαν στην εκπαιδευτική πρακτική εστιάζοντας στον σχεδιασμό, υλοποίηση και αξιολόγηση μιας παρέμβασης/προσέγγισης μέσα από αναστοχαστικές δράσεις.
Σκοπός
Στο σεμινάριο αυτό σκοπός είναι να δοθεί η ευκαιρία στους συμμετέχοντες μέσα σε ένα πλαίσιο ομαδικής συμμετοχής, βιωματικής μάθησης και αλληλεπίδρασης να προσεγγίσουν τα θέματα της διαχείρισης της σχολικής τάξης σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο διευρύνοντας τις γνώσεις τους.
Στόχοι του σεμιναρίου
Να είναι σε θέση να εντοπίζουν και να αναγνωρίζουν ψυχοκοινωνικά προβλήματα των παιδιών και μαθησιακές δυσκολίες
Να εντοπίζουν αναγνωρίζουν τις πιθανές αιτίες εκδήλωσης των συμπεριφορών αυτών
Να αποκτήσουν στρατηγικές και τεχνικές για τη διαχείριση κρίσεων στο σχολείο
Να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες επέμβασης σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
Να χειρίζονται θέματα προβλημάτων συμπεριφοράς
Να χρησιμοποιούν τεχνικές πρόληψης και αντιμετώπισης των συμπεριφορών αυτών
Να χρησιμοποιούν μεθοδολογικές προσεγγίσεις που βοηθάνε στην ομαλή ένταξη και προσαρμογή των παιδιών που παρουσιάζουν ανεπιθύμητες συμπεριφορές και μαθησιακές δυσκολίες
Να ενισχύσουν το επαγγελματικό τους προφίλ
Ενδεικτικές θεματικές
Τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία της Ομάδας και την ανάπτυξη σχέσεων
Μικρά παιδιά - Μικρά αφεντικά. Εκπαιδεύοντας τους μαθητές και τους γονείς τους στην οριοθέτηση
Διαχείριση προβλημάτων στην τάξη
Επικοινωνία σχολείου Οικογένειας: Τρόποι αποτελεσματικής συνεργασίας
Διαχείριση συμπεριφοράς στη σχολική τάξη. Πρακτικές λύσεις για αποτελεσματικότερη εφαρμογή
Μαθητής με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην τάξη μου. Τρόποι ανίχνευσης και Αντιμετώπισης
Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην πρόληψη και αντιμετώπιση της σεξουαλικής κακοποίησης των παιδιών
Όταν μια κρίση χτυπήσει! Δείξε μου πώς τη διαχειρίζεσαι
Καλλιεργώντας τρόπους επικοινωνίας στο τρίγωνο: μαθητής-εκπαιδευτικός-γονέας: Μέθοδοι και τεχνικές
Διαχείριση θυμού στην παιδική ηλικία: Καθημερινές, αποτελεσματικές πρακτικές για τον εκπαιδευτικό και τον γονέα
Δραματοθεραπεία για άτομα με αναπηρία: Μια διαφορετική προσέγγιση της «διαφορετικότητας»
Προσεγγίζοντας με την τέχνη άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Χρήσιμες πληροφορίες
Διάρκεια: Περιλαμβάνει 13 δια ζώσης συναντήσεις, εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ολοκλήρωση μιας εργασίας. (Αναλογία σε διδακτικές ώρες 150 ώρες - 4 μήνες)
Ώρες διεξαγωγής: 11:00 -14:00
Τόπος διεξαγωγής: Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, Τριπόδων 23
Ημερομηνίες δια ζώσης συναντήσεων:
1) Σάββατο 11/2, 2.) Κυριακή 12/2, 3.) Κυριακή 5/3, 4.) Κυριακή 12/3, 5.) Σάββατο 18/3, 6.) Κυριακή 19/3, 7.) Σάββατο 8/4, 8.) Σάββατο 29/4, 9.) Κυριακή 30/4, 10.) Kυριακή 7/5 11.) Σάββατο 13/5, 12.) Σάββατο 27/5, 13.) Κυριακή 28/5
Επιστημονικοί συνεργάτες-Επιμορφωτές:
Ανδρέας Δημητρίου. Σχολικός Ψυχολόγος
Κατερίνα Καζέλα, Δρ Παιδαγωγικών,Σχολική Σύμβουλος
Ευαγγελία Κανταρτζή, Δρ Παιδαγωγικών και Ψυχολογίας, Σχολική Σύμβουλος
Ξένια Μαλαθράκη, Ψυχολόγος, Δραματοθεραπεύτρια & Παιγνιοθεραπεύτρια
Ειρήνη Τζελέπη, Συμβουλευτική Ψυχολόγος, Δραματοθεραπεύτρια
Ράνια Κυριαζή, Δρ Κοινωνικής Ψυχολογίας
Κωνσταντίνα Λαμπρινού, Εικαστικός, Ειδική Παιδαγωγός
Κατερίνα Σουσαμίδου, Σχολική Σύμβουλος, Ψυχολόγος
Απευθύνεται:
Σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και των ειδικοτήτων, παιδαγωγούς, ειδικούς παιδαγωγούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, απόφοιτους ΙΕΚ, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Ψυχολόγους, εμψυχωτές σε εκπαιδευτικά κέντρα και πολιτιστικά ιδρύματα, στελέχη ιδρυμάτων, πολιτιστικών κέντρων δήμων και τοπικής αυτοδιοίκησης, δραματοθεραπευτές, σπουδαστές και φοιτητές αντιστοίχων ειδικοτήτων
Δίδακτρα: 230 € // Φοιτητές, Άνεργοι, 200 €
Παρέχονται:
Φάκελος
Έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό
Βιβλιογραφία
Πιστοποίηση συμμετοχής
Δωρεάν συμμετοχή σε 2 επιπλέον εργαστήρια του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
Πληροφορίες/Εγγραφές:
Συμπληρώστε το έντυπο συμμετοχής και αποστείλετέ το με ηλεκτρονικό μήνυμα στο info@ekedisy.gr
Τ: 2103250341
Ε: info@ekedisy.gr