Στέφανος Τσιβόπουλος- PROJECT SYNTAGMA (ONE STEP FORWARD, TWO STEPS BACK)
28-02-2016
Οι Kalfayan Galleries (Χάριτος 11, Κολωνάκι, Αθήνα) παρουσιάζουν την ατομική έκθεση του εικαστικού και σκηνοθέτη, Στέφανου Τσιβόπουλου με τον τίτλο Project Syntagma (One Step Forward, Two Steps Back) σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης, Παναγή Κουτσοκώστα. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου 2016, 20.00 – 22.00.
Το έργο που παρουσιάζεται στην ατομική έκθεση του Στέφανου Τσιβόπουλου στην γκαλερί Kalfayan φέρει στον πυρήνα του την πολιτική χρήση της Πλατείας Συντάγματος και της ιστορίας της. Στον πυρήνα του έργου βρίσκονται αρχειακές φωτογραφίες, ηχητικά ντοκουμέντα, κείμενα πολιτικών ομιλιών, τα οποία ο καλλιτέχνης έχει συλλέξει και τα ενεργοποιεί μέσα από δράσεις και περφόρμανς στον δημόσιο χώρο της Πλατείας Συντάγματος. Με αυτές τις δράσεις-παρεμβάσεις ο Τσιβόπουλος διεκδικεί να διαταράξει και να επιδράσει παρεμβατικά στην καθημερινότητα της Πλατείας, επιδιώκοντας τον συσχετισμό και τη συνομιλία με την ιστορία των πολιτικών αλλαγών, των κοινωνικών αναταραχών, και της Πλατείας ως δημόσιο χώρο διεκδίκησης δικαιωμάτων, αμφισβήτησης και προνομιακό πεδίο άσκησης της ίδιας της Δημοκρατίας.
Η έκθεση του Τσιβόπουλου ξεκινά χρονολογικά με το έργο Geometry of Fear, (2012), που παρουσιάζει το εσωτερικό του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Το έργο κινηματογραφήθηκε το καλοκαίρι του 2012, σε μία εποχή έντονων πολιτικών ανακατατάξεων που συνέβαιναν εκείνη την περίοδο στην Ελλάδα. Ο Τσιβόπουλος κινηματογραφεί τον άδειο χώρο της Ολομέλειας χωρίς τους εκλεγμένους αντιπροσώπους, καταγράφοντας μία μοναδική στιγμή κοινοβουλευτικής στασιμότητας εν μέσω εθνικών και παγκόσμιων αναταραχών. Στο δεύτερο βίντεο με τίτλο One Step Forward, Two Steps Back: Proposal For A New Choreography, (2016), ο Τσιβόπουλος χορογραφεί τη γνωστή ρήση: ένα βήμα μπρος, δύο βήματα πίσω. Εδώ παρουσιάζεται μία κινηματογραφημένη περφόρμανς με δύο χορευτές που στέκονται μετωπικά στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη και δανείζονται την κινησιολογία τους από το τελετουργικό χορευτικό των Ευζώνων. Κάνοντας τον επαναλαμβανόμενο βηματισμό: ένα βήμα μπροστά, δύο βήματα πίσω οι δύο χορευτές να απομακρύνονται σταδιακά από τη Βουλή και από τον χώρο του μνημείου.
Στο έργο One Too Many, (2016), δύο περφόρμερς στον χώρο της έκθεσης παρουσιάζουν αποσπασματικά μία σειρά φωτογραφικών αρχείων που δείχνουν το ανώνυμο πλήθος διαφορετικών πολιτικών συγκεντρώσεων από προεκλογικές ομιλίες που έλαβαν χώρα στην Πλατεία Συντάγματος. Ο περφόρμερ βγάζει επαναλαμβανόμενα από το χαρτόκουτο που βρίσκεται μπροστά του, μία φωτογραφία κάθε φορά, και την παρουσιάζει στο κοινό ως ζωντανή προβολή.
Στην κεντρική εγκατάσταση με τίτλο Project Syntagma, (2016), φωτογραφίες των πολιτικών ηγετών αποτυπώνουν τον ομιλητή να απευθύνεται στο πλήθος. Οι φωτογραφίες, που εμφανίζουν τον ηγέτη-ομιλητή απομονωμένο πάνω στο βάθρο-μπαλκόνι, εκτυπώθηκαν σε μορφή αφίσας και επικολλήθηκαν στην περιοχή γύρω από την Πλατεία Συντάγματος. Με τη δράση αυτή ο Τσιβόπουλος παρεμβάλει το αρχείο στον δημόσιο χώρο και το κοινό γίνεται αποδέκτης μίας νέας συνθήκης διάδρασης με το παρελθόν. Οι αφίσες έπειτα από ένα χρονικό διάστημα αποκολλήθηκαν από τον δημόσιο χώρο και επανεισάγονται στην έκθεση σε προθήκες, φέροντας όλα τα σημάδια και τα ίχνη της έκθεσής τους στον δημόσιο χώρο. Σε ένα άλλο επίπεδο, η διάθεση αποδόμησης του ίδιου του πολιτικού λόγου των αρχηγών των τριών κυρίαρχων κομμάτων της Μεταπολίτευσης (Κ. Καραμανλής, Κ. Μητσοτάκης, Α. Παπανδρέου, Κ. Σημίτης, Ηλ. Ηλιού, Χαρ. Φλωράκης, Λ. Κύρκος, Αλέκα Παπαρήγα), γίνεται μετατρέποντας τον λόγο σε κείμενο. Οι λόγοι εμφανίζονται ως ρέοντα κείμενα σε οθόνες (auto cue). Με αυτόν τον τρόπο, οι λόγοι αποδομούνται και χάνεται η αισθησιακότητα τους, προσφέροντας μία νέα προσέγγιση, ως οπτική ανάγνωση που επικεντρώνεται στο περιεχόμενο και όχι ως ηχητική και μνημονική εμπειρία.
Στη σειρά Crossfate, (2016), παρουσιάζονται επίσης φωτογραφίες που διερευνούν την τηλεοπτική κάλυψη των πολιτικών συγκεντρώσεων στο Σύνταγμα, μέσα από έρευνα σε τηλεοπτικά αρχεία της ΕΡΤ. Αποτελούν εξαγωγές video still που αποτυπώνουν την τηλεοπτική τεχνική του crossfade, δηλαδή ακριβώς τη στιγμή που η εικόνα του πολιτικού αρχηγού παρουσιάζεται σε υπέρθεση (superimposed) πάνω στην εικόνα του πλήθους που χαιρετά. Το αποτέλεσμα που προκύπτει συνοψίζει το πολιτικό μοτίβο της Μεταπολίτευσης: από τη μία πλευρά ο ηγέτης ως σωτήρας του έθνους και από την άλλη, η απρόσωπη, άμορφη μάζα του πλήθους που τον αποθεώνει.
Έχοντας στο επίκεντρο του τίτλου την λέξη Σύνταγμα (αγγλ.: Constitution), το έργο κάνει αναφορά στις μεγάλες πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές που αντανακλώνται στην ιστορία της περιοχής του Συντάγματος, από τον αρχικό της σχεδιασμό, ως ανάκτορο του βασιλιά Όθωνα μέχρι την τρέχουσα κατάστασή της ως Κοινοβούλιο. Το έργο ενδιαφέρεται για τη σχέση που αναπτύχθηκε διαχρονικά μεταξύ ηγέτη και πλήθους, σε πολιτικό και αισθητικό επίπεδο και τους συσχετισμούς του με την πολιτική σημειολογία που ζούμε σήμερα.
Το Project Syntagma (One Step Forward, Two Steps Back), πρόκειται για ένα έργο σε εξέλιξη που περιλαμβάνει και άλλα στάδια διερεύνησης, τα οποία θα παρουσιαστούν σταδιακά στο μέλλον.
Σύντομο βιογραφικό:
Ο Στέφανος Τσιβόπουλος (γεν. 1973, Πράγα) είναι Έλληνας εικαστικός και κινηματογραφιστής που ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη, το Άμστερνταμ και την Αθήνα. Σπουδές: Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Αθήνα · Gerrit Rietveld Academie, Άμστερνταμ× Rijksakademie van beeldende kunsten, Άμστερνταμ. Πρόσφατα residencies: ISCP, Νέα Υόρκη (2011), IASPIS, Στοκχόλμη (2010). To 2013 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Μπιενάλε της Βενετίας με τo έργο ‘History Zero’. Ατομικές εκθέσεις (επιλογή): MuCEM, Μασαλία· Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη· Κυκλαδικό Μουσείο, Αθήνα (2014)· Stella Art Foundation, Μόσχα (2013) · Φεστιβάλ Αισχυλείων, Ελευσίνα (2012) · ISCP, Νέα Υόρκη (2011) · Heidelberg Kunstverrein, Χαϊδελβέργη · Smart Project Space, Άμστερνταμ (2010) · Artforum, Βερολίνο (2009). Πρόσφατες ομαδικές εκθέσεις (επιλογή): BAK, Ουτρέχτη· MOANA Festival, Περθ · Artium/Galeria Municipal do Porto Almeida Garret· Kunsthaus Zurich · MACBA, Βαρκελώνη · Jerusalem Museum · Basque Museum Center of Contemporary Art · 6th Fotofestival Mannheim Ludwigshafen Heidelberg · Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), Βαρκελώνη / Württembergischer Kunstverein (WKV), Στουτγκάρδη· MUSAC de Castilla y Leon · Juan Miro Foundation, Βαρκελώνη (2015) · Tate Modern, Λονδίνο · 2nd CAFAM Biennial, Πεκίνο · Lehmbruck Museum, Ντούισμπουργκ · EVA Biennial, Λίμερικ Centro Andaluz de Arte Contemporáneo, Σεβίλλη · UHF42, APEXART NY, Wattan TV (2014) · SALT, Κωνσταντινούπολη (2012) · Centre Pompidou, Παρίσι (2011 & 2010)× Manifesta 8, Μουρσία · Witte de With, Ρότερνταμ · 2η Μπιενάλε Μόσχας (2010) · Open EV+A, Λίμερικ · BFI Southbank, Λονδίνο (2009) · 1η Μπιενάλε Αθήνας · 1η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης · Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αθήνα (2007).
*Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν προγραμματισμένες περφόρμανς τις εξής ημερομηνίες και ώρες:
Πέμπτη, 25.02 (εγκαίνια): 20:30-20:45 και 21:15-21:30 (διάρκεια 15′)
Το φύλο, η σεξουαλικότητα, η φυλή, η τάξη, η εθνικότητα, η θρησκεία, η αρτιμέλεια – είναι παράγοντες που μπορούν να καθορίσουν το παρόν και το μέλλον, τα εμπόδια και τις προοπτικές μας. ...
Αμερική, αρχές 1920. Σε μία πολυτελή έπαυλη, δίπλα στην πισίνα με θέα την ακτή, άνδρες με κοστούμια και παπιγιόν και γυναίκες με φορέματα μέχρι το γόνατο, πέρλες στο λαιμό και μαλλιά κομμένα καρέ, πίνουν Cosmopolitan και χορεύουν στους ρυθμούς της live μπάντας που βρίσκεται εκεί για να τους διασκεδάσει...
Η Ελληνοαμερικανική Ένωση παρουσιάζει στις 17 και 18 Απριλίου, εντατικό εισαγωγικό σεμινάριο τραγουδιού με την εθνομουσικολόγο Λαμπρινή Γιώτη. Απευθύνεται σε όλους όσοι ενδιαφέρονται για τα τραγούδια των Βόρειων Χωρών, χωρίς να είναι απαραίτητη η προηγούμενη ενασχόληση με το τραγούδι ή την μουσική....
Το Φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών στη γειτονιά του Κεραμεικού καλεί για 6η χρονιά καλλιτέχνες, επαγγελματίες, ερασιτέχνες και σπουδαστές κάθε μορφής τέχνης...
Το Ευρωπαϊκό Μουσείο Άρτου και το Διαδραστικό Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Βαρνάβα, ενημερώνουν πως το ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 2018, θα πραγματοποιηθεί από την Παρασκευή 18 Μαΐου (Διεθνής Ημέρα Μουσείων) στις 19:30 μμ έως και την Κυριακή 20 Μαΐου 2018 στο Βαρνάβα Αττικής δήμου Μαραθώνα. ...
Ένα εισαγωγικό σεμινάριο δημιουργικής γραφής για εκπαιδευτικούς & γονείς με σκοπό την εισαγωγή στη συγγραφή ιστοριών μέσα από ευρηματικές μεθόδους. Το συγκεκριμένο σεμινάριο θα αφορά στους Φόβους και τα Συναισθήματα με όχημα τη Δημιουργική Γραφή!
ΕΚΦΡΑΣΤΕΙΤΕ ΧΩΡΙΣ ΦΟΒΟ… ΜΕ ΠΑΘΟΣ!
Φόβοι και Συναισθήματα!
Σε μια ανασφαλή εποχή τόσο σε προσωπικό επίπε...
Η Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων παρουσιάζει έναν νέο κύκλο συναυλιών με τίτλο «Μουσικές Οικογένειες». Πρόκειται για δύο συναυλίες όπου θα παρουσιαστούν έργα αφιερωμένα στις δύο μεγαλύτερες οικογένειες οργάνων που απαρτίζουν μια συμφωνική ορχήστρα: τα πνευστά και τα έγχορδα....
Φέτος, το πνεύμα των Χριστουγέννων ζωντανεύει στη Μαρίνα Φλοίσβου προσκαλώντας τους φίλους της, μικρούς και μεγάλους, σ’ ένα μοναδικό ταξίδι με το «Φλοίσβος Εξπρές, το Μαγικό Υποθαλάσσιο Τρένο».
Από τις 11 Δεκεμβρίου 2016 έως και τις 7 Ιανουαρίου 2017, η Μαρίνα Φλοίσβου μεταμορφώνεται σε ένα μαγικό υποθαλάσσιο σταθμό τρένου και σας προσκαλεί να ταξιδέψετε...
Ο συνιδρυτής της εταιρείας Bugfoundation αποκάλυψε ότι «έκλεψε» την ιδέα μετά το ταξίδι του στη νοτιοανατολική Ασία
Μια διαφορετική πρόταση για πρόσληψη πρωτεϊνών κάνει στους πελάτες του σούπερ μάρκετ στη Γερμανία.
Το κατάστημα, στο Άαχεν, δίνει την ευκαιρία να δοκιμάσουν μπέργκερ από... σκουλήκια!
Τα σκουλίκια, που θεωρούνται εξαιρετικά θρεπτικά λ...
Η Αυστραλία σκοπεύει να φυτέψει ένα δισεκατομμύριο δέντρα μέχρι το 2050, ως μέρος ενός νέου σχεδίου δενδροφύτευσης της κυβέρνησης, για να βοηθήσει τη χώρα να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους της συμφωνίας του Παρισίου.
...
Το χιόνι εξαφανίζεται σταδιακά στην Ελβετία, φαινόμενο που πιθανώς συνδέεται με την κλιματική αλλαγή. Ενώ οι περιοχές με λίγο ή καθόλου χιόνι κάλυπταν κατά μέσο όρο το 36% της χώρας μεταξύ 1995-2005, αυξήθηκαν στο 44% μεταξύ 2005-2017, μια αύξηση κατά περίπου 5.200 τετραγωνικά χιλιόμετρα, σύμφωνα με μια νέα μελέτη του Πανεπιστημίου της Γενεύης.
Οι ερευνητ...
Καταρχήν να πούμε ότι η μέθοδος, που σημειωτέον έχει βραβευτεί με Νόμπελ το 1989, χρησιμοποιήθηκε σχετικώς με επιτυχία για το γρήγορο πολλαπλασιασμό τμημάτων του DNA οργανισμών γεγονός που οδήγησε στην ευκολία δημιουργίας γενετικών βιβλιοθηκών με τις γενετικές αλληλουχίες των οργανισμών (τμήματα γενετικών μορίων) που κωδικοποιούσαν ιδιότητες κυτταρικές, σημ...
Να το ξεκαθαρίσω από την αρχή. Από το 1998 που ξεκίνησα να εργάζομαι στην εκπαίδευση έως και σήμερα, ανήκω αποκλειστικά στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης με θητεία σε ιδιωτικό σχολείο και φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης. Το αναφέρω διότι σε καμία περίπτωση, δεν θα επιχειρήσω...
Όλοι ξέρουμε τι σημαίνει να είμαστε παιδιά. Αθώα πλάσματα που ρουφούν ό,τι ακούν σαν σφουγγάρι. Επίσης όλοι ξέρουμε τι χρειάζεται ένα παιδί για να μεγαλώσει. Αγάπη. Ολοκληρωτική, ανόθευτη, ακέραιη και ανιδιοτελή αγάπη.
Τα παιδιά πρέπει να μεγαλώνουν σε περιβάλλοντα όπου γνωρίζουν ότι η ύπαρξη τους εκεί είναι σημαντική. Να γνωρίζουν ότι τα αγαπούν, τα προστατεύουν...
Το «1984» είναι ίσως το γνωστότερο δυστοπικό μυθιστόρημα και ένα από τα μυθιστορήματα που σημάδεψαν τον 20ο αιώνα και καθόρισαν βαθιά τη δυτική σκέψη. Το τελευταίο μυθιστόρημα του Τζωρτζ Όργουελ γράφτηκε το 1948 και εκδόθηκε το 1949. Στα ελληνικά κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Κάκτος με τίτλο «1984 Ο Μεγάλος Αδελφός».
Πρόκειται για την ιστορία του Γουίνστον Σμ...
Δίδυμοι Θρύλοι (Legend)
Η ταινία αφηγείται την ιστορία δύο δίδυμων γκάνγκστερ, που θεωρούνται από τους πιο διαβόητους εγκληματίες στην ιστορία της Βρετανίας, και το πως έστησαν την αυτοκρατορία του οργανωμένου εγκλήματος τους στο Ανατολικό Λονδίνο κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960.
Σκηνοθεσία: Μπράιαν Χέλγκελαντ, Πρωταγωνιστούν: Τομ Χάρντι, Έμιλι Μπρ...
Στο κάστινγκ της σειράς επικρατούν οι έφηβες/οι καθώς και οι νεαροί ενήλικες. Προφανώς σε αυτές τις ηλικιακές ομάδες θεατών απευθύνεται κιόλας. Και όμως. Φρονώ ότι σχεδόν απαιτείται και επιβάλλεται (!) και η παρακολούθηση από κηδεμόνες και γονείς και όσους τέλος πάντων παίρνουν μέρος στη ανατροφή και τη διαπαιδαγώγηση των ανθρώπων....
Θα φτιάξουμε ένα σχετικά εύκολο παστίτσιο με κοφτό μακαρονάκι σκέτη μούρλια. Όποιος το' φαγε, ήθελε κι άλλο, κι άλλο...Καταρχήν, βράζουμε το κοφτό μακαρονάκι, όπως οι οδηγίες, δηλαδή περίπου 10 λεπτά. Δεν το βουτυρώνουμε.
Έπειτα, ετοιμάζουμε τον κιμά....
Όσοι από εσάς έτυχε να παρευρεθείτε σε κάποια έκθεση σπιτιού τελευταία θα παρατηρήσατε πως η εμφάνιση ενός νέου υλικού στην κουζίνα είναι γεγονός. Μέχρι τώρα είχαμε συνηθίσει στην κουζίνα τους πάγκους από γρανίτη ή μάρμαρο. Ο χαλαζίας είναι το νέο υλικό που έχει γίνει trend και θα σας εξηγήσουμε τους λόγους για τους οποίους πρέπει να τον προτιμήσετε....
Η κουζίνα είναι το σημείο αναφοράς κάθε σπιτιού και ο νεροχύτης της κουζίνας το κομβικότερο σημείο της. Από το νεροχύτη θα περάσουν όλα τα κουζινικά σκεύη καθώς και οι περισσότερες τροφές πριν φτάσουν στο πιάτο μας. ...